Pagina's

maandag 13 april 2015

mijn accessoires

Na de post over mijn lente capsule wardrobe is het tijd voor een post helemaal gewijd aan mijn accessoires!
Waar koop ik ze? Wat is het verhaal achter de accessoire? Hoe combineer ik? lees snel verder!





Ik kocht in mijn tienerjaren elke ketting of armband die ik mooi vond, wat resulteerde in een enorme bak in elkaar geknoopte spullen die ik weinig gebruikte.
In de trend van mijn capsule wardrobe heb ik ook mijn hoeveelheid accessoires teruggebracht. Dit zijn mijn 'juweeltjes'!

Mijn dagelijkse sieraden
In de winter draag ik niet veel sieraden. Ik heb vaak lange mouwen aan en een hogere hals of sjaal, waardoor sieraden wat overbodig en onzichtbaar worden.  Ook in de zomer heb ik soms geen zin om na te denken over wat ik om wil.
Op deze dagen draag ik graag mijn dagelijkse sieraden. Ik vind ze overal bij passen  :)



Horloge van Michael Kors, in de kleur rosé
Oorbellen, kleur rosé. Ik draag deze oorbellen dag en nacht. Lange oorbellen staan me niet en draag ik ook niet!
Armband, kleur rosé. Deze armband heb ik niet dagelijks om, maar ik vind hem mooi in combinatie met mijn horloge.

Meer opvallende sieraden
ok.. ik vind het ook heel leuk om een simpele outfit op te fleuren met opvallende sieraden! Vooral als ik een simpele (t shirt met jeans) outfit aan heb...

ketting veren 
Deze ketting kocht ik twee jaar geleden bij Sasha (schoenenwinkel) het was liefde op het eerste gezicht! De ketting is goudkleurig en staat erg mooi bij wit, donkerblauw of grijs.


in actie...

ketting chunk
Deze ketting zal jullie misschien bekend voorkomen. Ik heb hem vorig jaar gekocht bij de primark. Deze ketting draag ik graag bij een simpele outfit...

in actie...

ketting zilver
Deze typische statement- ketting kocht ik een aantal jaren geleden bij de ZARA. Ik draag eigenlijk nooit zilverkleurige sieraden, maar ik vond deze ZO gaaf! Hij kan eigenlijk met alles gecombineerd worden. Wat ik erg mooi vind is om hem te combineren met een rood shirt.


in actie..


ketting lang
Dit is mijn laatst gekochte ketting, 2 maanden geleden nog! Ik had al een tijd mijn ogen open voor een mooie ketting die bij donkerblauw past. Heel toevallig was ik in de zeeman voor wat spulletjes in de klas, toen ik deze ketting zag hangen.. tja je kan ze dus overal tegenkomen!  Ik vind lange kettingen eigenlijk niet zo praktisch, maar deze vind ik wel gaaf! Mijn kleuters waren wel bang dat de ketting de buik lek zou prikken!


in actie...


ketting rood
Deze ketting is van SIX.. tja.. ik vond hem gewoon mooi! Hij is wel een beetje plastic dus ik vind hem niet overal bij passen, maar ik draag hem soms..



ketting met wit
Deze koperkleurige ketting kocht ik bij Steps. Terwijl een vriendin kleding aan het passen was neusde ik een beetje tussen de sieraden. Ik draag veel crème en wit en had nog geen mooie ketting met wit erin. Dit moest hem dus worden!



ketting choker
Deze ketting heb ik gekocht bij de ZARA. Ik draag hem niet veel omdat hij nogal zwaar is en stug in mijn hals drukt. Ik blijf hem erg mooi vinden dus heb hem nog niet weg gedaan. Ik draag hem vooral 's avonds of op een feestje. Voor overdag vind ik hem iets te veel.



armband Noosa enkel en dubbel
Ja hoor, ook ik ben gezwicht voor de Noosa rage. Je vind het leuk of niet... ik vind het leuk! Ik spaar geen chunks, maar heb er wel een aantal om te kunnen afwisselen in kleur voor bij verschillende outfits. Dit zijn de combinaties die ik het meeste draag.




armband chunk
Deze grove armband heb ik eens gekocht op een braderie in de stad, hij is van Pieces. Tja wat kan ik zeggen.. hij is gewoon supertof! Ik hou niet van ielige sieraden, dit is mijn stijl!


in actie...

armband leer blauw
Deze hebben iets weg van de noosa armbanden, maar het is een ander merk... Lekker stoer :)


Mijn tips voor het dragen en vinden van sieraden
1. hang jezelf niet vol met sieraden. 1 blikvanger is genoeg! Heb je korte mouwen en een mooie armband om? Hou het daar dan bij. Ook nog een ketting en oorbellen en de aandacht wordt te veel van jou afgeleid.
2. Een horloge kan wel overal bij, maar kan ook goed alleen als statement!
3. Met t shirts met wijde hals komen je halskettingen mooier uit.. of juist een hoog gesloten hals met een chunky ketting er overheen!
4. Ik heb een rage armband in mijn collectie, maar het allerbelangrijkst: draag wat je zelf mooi vindt!
5. Een sieraad hoeft echt niet altijd edelstenen, goud en zilver te zijn, maar de echte plastic look staat niemand chique!
6. Budget sieraden kopen kan overal! Ik slaagde zelfs voor €0,50 bij de zeeman voor de lange ketting..
7. Je kan sieraden vinden bij kledingwinkels, schoenenwinkels, warenhuizen, juweliers.. Ik kijk dan ook altijd even bij de sieraden. Sommige winkels hebben geen leuke kleding, maar kunnen wel een mooie sieradenafdeling hebben!
8. winkels: H&M, ZARA, Costes, SIX...
9. Tot slot vind ik het erg mooi om gekleurde kettingen te dragen met een contrasterende kleur shirt. Je ketting valt dan extra op en maakt je outfit helemaal af!



1 opmerking: