Pagina's

woensdag 1 april 2015

gouden tip! Bacopa (Sutera)

In het voorjaar is het weer tijd om ons terras te sieren met bloeiende planten! Éénjarige planten bloeien vaak de hele zomer door en zijn daarom ideaal voor op het terras. 
2 jaar geleden 'ontdekte' ik de Bacopa. Leuk, dacht ik.. witte bloemetjes :) Ik kocht 3 kleine plantjes voor in een grote pot en in enkele weken groeiden deze kleine plantjes uit tot een zee van witte bloemetjes!


De plantjes bloeiden bij mij van eind april tot ver in november! (afhankelijk van het weer in het najaar natuurlijk, maar afgelopen twee jaar hebben ze al deze maanden gebloeid!)
Vorig jaar kocht ik de plantjes weer en dit jaar staan ze weer op mijn lijstje.. Ik word hier zo blij van dat ik de tip graag met jullie wilde delen :D

Je koopt drie kleine plantjes voor onder 5 euro. Deze groeien uit tot een enorme bos, zoals deze:

Ik hoor het graag als je ze ook in de tuin zet! Het mooist is in een bak of een border waar ze over een rand kunnen groeien..

2 opmerkingen:

  1. Wat een fijne lange periode heb jij bloeiende planten! Dat wil ik ook graag. Ik houd van vrolijk gekleurde bloemen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil ze! Ik heb nu klimop in mijn balkonpotten omdat ik verwachtte dat ze naar beneden groeiden maar dit lijkt een stuk beter te werken!

    BeantwoordenVerwijderen