Pagina's

zondag 22 maart 2015

De verbouwing || de babykamer

In de afgelopen artikelen waren al stukjes van de babykamer zichtbaar, maar in dit artikel alle hoeken van de babykamer! Ik ben druk geweest met kleertjes wassen en alles klaarzetten en het resultaat mag er wezen denk ik. De kamer gaat heel snel 'geleefd' worden als de baby er is en dan weet ik ook beter wat er nog mist of welke knuffel we het beste bij de hand kunnen hebben.. :)

In dit artikel kunnen jullie zien hoe de kamer er voor (of eigenlijk tijdens) de verbouwing uitzag, en beschrijf ik mijn plannen voor de kamer.

kom binnen!




Dit zien we bij binnenkomst...


Het bedje.. Hier hebben mijn jongere broertje en zusje ook in geslapen! Over het bedje hangt een dekentje van granny squares, gemaakt door een van de oma's. Het leuke cirkelbehang komt van de karwei en de lampjes in de hoek zijn van de Ikea. (niet meer te koop, wel soortgelijke lampjes)





De commode.. deze is ook te zien in het artikel de makeover van de commode . We hebben een apothekerskast van marktplaats gehaald en deze is helemaal opgeknapt door een van de opa's! De showkastjes komen van de Karwei en de oude schoolposter met vissen heb ik tijdens de opruiming van het magazijn op de school waar ik werk 'opgevist'. De giraffe in het linker kastje heeft mijn broer meegenomen voor ons uit Rwanda en het houten beeldje kregen we zelf op de markt in Togo omdat een oude bekende van mijn man vond dat het tijd werd voor een baby (het is een vrouw met een baby op haar rug). 






Meteen rechts om de hoek van de deur staat een van mijn jaren '50 stoelen, waar ik heeeeel erg blij mee ben! Ik heb deze gevonden op marktplaats en zelf een makeover gegeven door er nieuwe stof op de maken. Het is duidelijk amateurwerk, maar de stoel is er wel erg van opgeknapt! De mooie radiator- ombouw met boekjes-nis is gemaakt door een van de opa's.
Verder:
antieke kaartjes Afrika staatkundig en natuurkundig in het Nederlands: Marktplaats.
ingelijst in lijst 'ribba': Ikea
lamp met spots: Marktplaats
aap: apenheul :)
kussen wolk (of berg?): suus (ergens op een marktje gevonden, hij is gemaakt van een oude deken)
krukje olifant: Togo, op de markt
kleedje jeans: zelf gemaakt van oude jeans, zie artikel DIY jeans vloerkleed 

2 opmerkingen:

  1. De kamer ziet er echt super mooi uit! Volg je trouwens ook vanaf nu via bloglovin xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gedaan! Lekker licht, maar toch ook stoer!

    BeantwoordenVerwijderen