Pagina's

woensdag 5 februari 2014

DIY luier- etui als kraamcadeautje # 2

Ik heb een tweede luier- etui gemaakt als kraamcadeautje! Ik wilde deze neutraal houden, maar toch iets bijzonders aan toevoegen. Van deze baby wist ik nog niet of het een jongetje of meisje zou worden, dus de keuze van kleur is grijs- rood geworden! kijk je mee?





Ik heb ervoor gekozen om een effen stof te gebruiken en daar een vorm in te maken. Elke vorm kan, bij mij is het een hartje geworden. 


Gebruik patroon papier voor het figuurtje dat je uit je stof wil halen. 

Omdat een hartje een symmetrische vorm is kan je het patroontje 
het beste om een dubbel gevouwen stof vouwen, dan krijg je hem zo symmetrisch mogelijk.


 Ik heb de rode stof achter de hele grijze lap genaaid, zodat de etui wat meer body kreeg. (ipv vlieseline) Het rode hartje heb ik met een zigzagsteek vastgezet. Als het knippen dan nog niet helemaal netjes is gelukt kan je nog een klein beetje corrigeren. 






De rode stof heb ik ook gebruikt als voeringstof.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten